Kretingos muziejus kviečia į saldžią ir smagią edukacinę programą „Kretingos dvaro saldaininė“. Jos metu mokiniai sužinos paprastą receptą, kaip pasigaminti atlaidus ir miesto šventes primenančius karamelinius saldainius. Programa prasideda pasakojimu, kaip kadaise Kretingos dvaro grafas Aleksandras Tiškevičius prie dvaro buvo įsteigęs medaus, cukraus, sirupo ir saldainių gamybos įmonę „Šatrja“. Čia pagaminta produkcija prekiauta Kretingos mieste įkurtoje parduotuvėje. Yra žinoma, kad grafienė Sofija „Šatrijoje“ pagamintais saldainiais prekiavo ir pati Kretingos miesto aikštėje, o surinktos lėšos būdavo skirtos labdarai. Išlikusią saldainių pakuotę dalyviai patys galės pamatyti. Po supažindinimo su saldainių istorija, prasidės smagioji dalis. Mokiniai stebės karamelinės masė gamybos eigą, kuri yra „magiška“ ir greita, o paskui jau patys mėgausis procesu – raitys savo saldainius. Formų įvairovė priklauso nuo amžiaus ir kūrybingumo, tačiau ši veikla nepalieka nė vieno
abejingo. Šis procesas yra gana greitas – vos spėjama išraityti savo kūrinius ir įkišti pagaliuką, jis sutingsta virsdamas tikru ledinuku. Ši programa neturi amžiaus cenzo, nes visi namo iki vieno iškeliauja šypsodamiesi ir nešdamiesi savo rankomis padarytus saldainius.Edukacijos metu pristatoma lietuviškos ruginės duonos kepimo tradicija nuo grūdų sėjos iki kepalo. Vaikai kviečiami susipažinti su turtingu duonos kelio papročių ir apeigų pasauliu. Ir viskas žemaitiškai!
Edukacija „Dvaro kepiniai“ yra pritaikyta 2–7 klasių moksleiviams, atsižvelgiant į jų amžiaus kompetencinius gebėjimus. Vaikai kviečiami į Tradicinių amatų centrą, kuriame jau kūrenamas duonkepis pečius. Čia susėdę prie stalo jie sužino apie tradicinį etiketą, bendravimo kultūrą, vaišinimosi tradicijas ir juos formavusias etnines vertybes, diskutuoja apie jų pokyčius ir reikšmę šiuolaikiniame gyvenime. Vaikai išgirsta gausybę šiandien jau primirštų žemaitiškų žodžių, šmaikščių ir pamokančių posakių. Galiausiai gaspadinė atidengia minkytuvio drobę ir siunčia jį ratu pauostyti natūralaus raugo kvapą, paragauti „minklės“ ir taip papildyti savo organizmo vitaminų atsargas. Dalyviai supažindinami su duonos tešlos užmaišymo būdais, duonos kepimo papročiais. Vaikai savo rankomis formuoja mažus duonos kepalėlius – tradicinę vaikų duonelę „varnelę“ ir savo sugalvotos formos duoneles, kurias vėliau pašauna pečiun. Smagiai darbuojantis skatinamas vaikų kūrybiškumas, etnokultūrinė raiška, tradicijų perėmimas, rankų darbo vertinimas.
Kol duona kepa, vaikai gali pakeisti aplinką ir turėti prasmingą pertrauką. Šalia Tradicinių amatų centro esančiame malūne yra įkurta etnografinė ekspozicija – joje galima apžiūrėti senuosius žemės dirbimo įrankius ir padargus, senovės žemaičių naudotus buities rakandus.
Šiandien turbūt visi yra ragavę natūralios pupelių kavos. Tačiau šiuolaikinei visuomenei atsigręžiant atgal į protėvių tradicijas, naują reikšmę įgauna seniau už įprastą kavą gaminti gėrimai. Tarp jų neabejotina lydere yra gilių kava. Senieji liaudies medicinos žinynai teigia, kad gilių kava jauną žmogų daro gražiu ir ištvermingu, o seną – jaunina, suteikdama naujų jėgų. Lietuvoje gilių kavai naudojami paprastojo ąžuolo vaisiai turi daug žmogaus organizmui svarbių medžiagų ir vitaminų, todėl ši kava, užbalinta pienu ar grietinėle, tampa ne tik maloniu, bet ir vertingu gėrimu bet kurio amžiaus žmogui.
Edukacinis užsiėmimas „Gilių nuotykiai virtuvėje“ vaikams vedamas žaisminga forma. Kalbama apie ąžuolą, jo reikšmę lietuvių mitologijoje ir tautosakoje, gilių naudą sveikatai. Po to seka vaizdingas pasakojimas apie Gilės patiriamus nuotykius namuose, nukritus nuo senojo ąžuolo. Vaikai sužino, ką Gilė mato, užuodžia ir girdi patekusi į žmonių virtuvę: pirma Gilė yra išgliaudoma, po to ji patiria maudynes piene, patampa miltais, o paskui kaitinasi skardoje. Jos pasidaro rudos, panašios į šokoladą, kvepiančios karamele. Vėliau Gilė susitinka su cukrumi, vandeniu, pienu ar grietinėle ir galų gale tampa gardžiu, garuojančiu gėrimu. Visi užsiėmimo dalyviai praktiškai supažindinami su gilių kavos paruošimu: gliaudo giles, vėliau mirko piene, mala ir skrudina. Skrudintus gilių miltus užpila karštu vandeniu, balina pienu ir skanauja. Prie gilių kavos siūloma pasivaišinti džiovintais obuoliais. O kol užpilta kava vėsta, dainuojamos liaudiškos dainelės apie ąžuolą, pritariant kanklėms.
Vilnos vėlimas – pati seniausia vilnonių audinių gamybos technika. Žmonės jau nuo seno žinojo, jog apsivilkę avies kailiu jie gali ištverti didelį karštį ar šaltį. Šiais laikais, esant daugybei nuostabių medžiagų, kurios gelbsti nuo šalčio ir karščio, vilnos vėlimo technika naudojama ne tik drabužiams velti, bet ir įvairiausioms interjero detalėms ar aksesuarams gaminti.
Programa „Rankdarbiai iš vilnos“ skirta pristatyti vilnos vėlimo amatą. Užsiėmimo metu vaikai supažindinami su vilnos ir veltinio istorija, visu procesu nuo avies iki gaminio. Rodant įvairių rūšių vilnos pavyzdžius paaiškinama, kas vyksta su vilna, kaip ir kodėl ji veliasi, pateikiama daugelį terminų ir faktų, kuriuos pradedantis velti turi žinoti: ar visi pluoštai veliasi, kokia būna vilna, avių veislių vilnos ypatumai, kuo matuojama vilnos plauko storis, kokią įtaką šis parametras turi veltinio gaminio kokybei. Praktinėje dalyje dalyviai mokosi apvelti plastmasinį eglutės žaisliuką, kiaušinį arba muilą (tūrinis vėlimas).
Tai labai įdomus, įtraukiantis užsiėmimas tiek pradinukams, tiek ir vyresnio amžiaus moksleiviams. Edukaciją sudaro pažintinė ir praktinė dalys. Pirmoje dalyje vaikams paaiškinama ką reiškia žodis „ornitologija“. Jie sužino, kad šalia profesionalių mokslininkų ornitologija užsiima ir gausybė mėgėjų. Vaikams paaiškinama, kokių priemonių reikia turėti, norint tapti mažuoju ornitologu. Užsiėmimo metu kalbama apie 10–15 Kretingos dvaro parke žiemojančių paukščių rūšių. Žaisdami interaktyvų žaidimą vaikai sužino, kur paukščiai gyvena, kokius kiaušinius deda, išgirsta kaip jie čiulba, ieško patinėlio ir patelės išvaizdos skirtumų, išsiaiškina, kurie paukščiai žiemoja Kretingos dvaro parke, o kurie išskrenda į šiltuosius kraštus. Užsiėmimo pabaigoje kalbama apie paukščių globą šaltuoju metų laiku, apie lesyklų tipus ir paukščių lesinimui tinkamą bei netinkamą maistą. Žinioms įtvirtinti žaidžiamas interaktyvus žaidimas – terminalo ekrane „lesiname“ paukščius. Taip pat vaikai paukščius stebi gyvai už lango pakabintose lesyklėlėse, į kurias žiemą jų gausiai atskrenda. Praktinės dalies metu, atsižvelgiant į dalyvių amžių ir individualius gebėjimus, mokiniai daro pakabinamus skanėstus paukščiams: ant kartono piešia paukštį (mažesniems duodamas paruoštas trafaretas), jį išsikerpa, tepa taukais ir klijuoja įvairų, paukščiams tinkantį lesalą. Šiuos sparnuočiams naudingus pakabukus, vaikai pasiima kartu su tikslu – juos pakabinti savo gyvenamoje vietovėje.